Tažné zařízení bylo již za socialismu velmi žádaným artiklem v oblasti autopříslušenství. Již v té době byl automobilismus na tak pokročilé úrovni, že lidé toužili převážet různé předměty i na velmi dlouhé vzdálenosti, a být naprosto soběstační. Jedním z důvodů, proč se tento výrobek mezi majiteli vozidel ujal, bylo stěhování. Stačilo si pořídit nebo od někoho vypůjčit přívěsný vozík a rázem jste měli prostředek pro přestěhování sedací soupravy, chladničky, automatické pračky i koberců. A právě stěhování těchto objemných a těžkých břemen bylo tím nejobtížnějším na celém stěhovacím procesu.
S vlastním tažným zařízením jste pak nemuseli volat stěhováky a nemuseli jste strpět situace, podobné těm ve filmu „Kulový blesk“. Nepotřebovali jste ani Dr. Radostu a nebyli jste závislí na ochotě paní Jechové opustit byt, k němuž měla vztah ona i její zesnulý manžel.
Nezávislost je obrovský hnací motor, který majitele tažných zařízení Giulia https://www.amsa.cz/Giulia popohání vpřed mnoha aktivitami. Nejen, že se mohou sami přestěhovat, v poklidu a bez stresu, ale mohou sami pohodlně nakupovat ve stavebninách, převážet na chalupu starší nábytek, a také vycestovat na dovolenou. Na tažné zařízení lze připojit obytný karavan, nosič jízdních kol anebo přívěs pro převážení lodí. Ostatně právě vodáci se bez tažného zařízení neobejdou, chtějí-li pořádat vodácké výpravy na vlastní pěst, aniž by se doprošovali o vybavení vodáckých půjčoven.
Tažná zařízení využívají i majitelé koní. Koně často putují na dlouhé vzdálenosti na závody anebo pro výjezdy do míst, kde lze s koňmi trávit dovolenou. Přeprava koní se váže na speciální vozíky s nosností až pěti tun, kupříkladu pokud chcete přepravit dva koně Big Jake Brabancon, oba by vážili právě zhruba pět tun. Běžná koňská plemena sice váží mnohem méně, přibližně mezi čtyřmi sty a sedmi sty kilogramy, ale i tak je to při přepravě dvou koní obrovská zátěž.