Asi není třeba říkat, že propagace je jednou z důležitých součástí úspěchu každé firmy. A není divu, koneckonců právě ona slouží k přilákání nových zákazníků a částečně i udržení těch starých. Je totiž faktem, že právě zákazníci jsou tím, na čem závisí výše zisku.
Je však třeba si říci, že existuje mnoho marketingových strategií. Většina z nich spočívá v kombinaci nejrůznějších metod propagace, které se navzájem doplňují tak, aby výsledný efekt byl co největší. Z těchto propagačních technik je sice mezi širokou veřejností zdaleka nejznámější reklama, především pak ta televizní, avšak není ani zdaleka jediná.
V dnešní době, kdy je internet poměrně dostupný, se mnohé firmy soustředí i na něj. Výsledkem pak může být například SEO optimalizace pro vyhledávače SEOLight, což je v současnosti jedna z nejpoužívanějších metod propagace. Jak vlastně funguje?
Jednoduše řečeno, internetová stránka firmy se upraví tak, aby se její odkaz objevil po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů ve výsledcích na jednom z prvních míst. Tím se zvýší návštěvnost daného webu a v konečném důsledku také zisk, neboť čím více lidí naši internetovou stránku navštíví, tím více si jich také něco koupí.
To vše je v pořádku, otázkou však je, zda je tento postup vhodný pro všechny firmy. Je totiž pravdou, že stejně jako ostatní metody propagace, ani tato není zadarmo. Zvláště pak vzhledem k tomu, že je k její aplikaci potřeba externí specializovaná firma.
Vyplatí se nám tedy tyto náklady? Abychom na tuto otázku mohli odpovědět, je nutné provést nejprve analýzu. Ta nám řekne, jaké je pravděpodobné zvýšení zisku po aplikaci této metodiky. Následně si už jen spočítáme, kdy se nám vložené peníze vrátí.
Jak je vidět, ani tato metoda není vhodná pro všechny firmy. Je tedy potřeba vše dobře uvážit, než se rozhodneme tuto metodiku aplikovat. Koneckonců, jde o naše peníze. A to je v podnikání to hlavní.